19th RDTC CME conference 15-18 jan 2014 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Pim Lonneke - WaarBenJij.nu 19th RDTC CME conference 15-18 jan 2014 - Reisverslag uit Moshi, Tanzania van Pim Lonneke - WaarBenJij.nu

19th RDTC CME conference 15-18 jan 2014

Door: Lonneke

Blijf op de hoogte en volg Pim

19 Januari 2014 | Tanzania, Moshi

Eindelijk is het dan zo ver. Het congres staat voor de deur. Vorige week heb ik mijn praatje over Anthrax al gefinetuned. Op zaterdag komt eerst Simone (een van mijn collega’s) aan in Moshi. Zij heeft eerst in Ethiopie een vriendin bezocht. We hebben haar de stad laten zien en geborreld bij Moshi club. In de avond komen ook Rosanne, mijn andere collega, en Yvonne aan. Zij hebben een relaxed weekje op Zanzibar achter de rug. Een dag later vertrekken we met z’n 4en en nog een Duits stel in de Safari auto van Makasa naar Tarangire national park. Meteen is me al duidelijk dat er na het korte regenseizoen een transformatie van het park heeft plaatsgevonden. De baobab boom heeft ineens ontelbaar veel groene blaadjes en ook zijn er veel meer dieren te zien. De avond slapen we in de luxe Maromboi lodge. Mooi opgezette luxe tenten met rondom de lodge op 50 m afstand zebra’s, gnoes en zwijnen. In het zwembad scheren de vleermuizen over onze hoofden. Aangezien ik de enige ben met een nog geldige Rabies-vaccinatie, kiezen we ervoor om maar weer snel het bad uit te gaan.
De volgende ochtend komen we direct buiten de lodge een groep rennende giraffen tegen. De dag in de Ngorongoro crater verloopt geweldig en we zien vooral erg veel leeuwen, maar natuurlijk ook buffel ‘s, zebra’s, nijlpaarden, neushoorns en olifanten. Die avond slapen we (in het voor mij reeds bekende) Rhotia Valley. Blijft fris op ruim 1800 meter hoogte. Snelle duik in het zwembad, warme douche en daarna heerlijk aan het eten. Althans… iedereen behalve Rosanne. Bij vertrek was zij de enige die nog even in het lokale winkeltje een samosa (pakketje deeg met vlees erin) kocht. Tja, dat heeft ze geweten.
De volgende dag door naar Lake Manyara en daarna nog even power shoppen in Arusha.

Die avond is er een welkomsdiner in de tuin van onze dermatologie prof. Masenga. Heerlijk eten en een geweldig huis. Voor het congres zijn zo’n 20 Nederlanders, 50 Duitsers, een zwik Oostenrijkers en vele dermatologen uit aangrenzende Afrikaanse landen (in totaal ong 250 bezoekers). Heel leuk om Koos Sanders, een van mijn Nederlandse bazen uit Utrecht, weer te zien.
De volgende dag veel interessante praatjes over tropische huidziekten en HIV. ’s Avonds nemen we de dames mee naar C Afrika bar om met Mafalda de Latin dance class te volgen. Natuurlijk eindigt Pim aan de bar met een beirtje en dans ik de sterren van de hemel van Yvonne bij de chachacha en bachata. De volgende dag weer een volle congres dag. In de avond is er een diner bij El Racho. Die avond oefen ik mijn praatje nog tot 12 uur in de nacht en kom erachter dat het toch wat te lang is. Om 7 uur in de ochtend pas ik ‘m nog aan en oefen nog een laatste keer. In de middag ben ik spreker als een na laatste. Het gaat me goed af en ook de vragen die volgen zijn goed te beantwoorden. Mijn eerste voordracht op een internationaal congres zit erop.
’s Middags zijn Pim’s vrienden, Thomas en Felix gearriveerd met de Impala bus vanuit Nairobi. In de avond is er een afscheidsdiner met eten, Afrikaanse dansers een DJ, veel drank, zang en dans bij El Rancho. Van 8 tot 12 gaan daar de voetjes flink van de vloer en draaien we onze billen in de rondte. Natuurlijk niet zo goed als de mooie Tanzaniaanse dames die zelfs met baby op de arm de beste moves maken.
Daarna vertrekken we met auto’s naar Glaciers (DE openluchtdiscotheek van Moshi) waar we nog meer jin-tonic bestellen. Pim en ik koppelen nog wat vrienden en dan is het tijd om naar huis te gaan. De dames vertrekken direct naar het vliegveld voor hun vlucht naar Nederland en wij crashen voldaan op onze bedden thuis neer.
De volgende dag heeft iedereen een liter water en wat paracetamol nodig en zijn we weer goed om te gaan. We doen boodschappen en vertrekken daarna met Carla, Mathe en de boys naar Melinda’s. We vieren Anine’s verjaardag met flessen champagne aan het zwembad. Daarna nog een maaltijd bij ten-to-ten pizzeria. We sluiten de avond af op onze fijne veranda met kaarslicht (tja bij regen valt de stroom hier nog steeds direct uit) onder een geweldig mooie sterrenhemel bij volle maan.

Terwijl ik dit schrijf zijn de jongens met zelfgemaakte pijl en boog in de tuin aan het proberen vogels te raken, wat natuurlijk niet lukt. Die Tanzaniaanse vogels hebben namelijk niet een Afrikaanse vliegsnelheid. Straks gaan we ze kennis laten maken met de Hash. Ik ga morgen weer gewoon werken op het Duitse dermatologie congres dat nog twee dagen volgt. De mannen gaan op safari. Op donderdag vertrekken we met zn vieren een paar dagen naar Zanzibar. Waarna de mannen de mount Meru zullen gaan beklimmen. Genoeg avontuur nog te beleven dus in de (snik) 6 weken die ons nog rest hier.

Liefs vanuit Moshi, aan de voet van de Kilimanjaro.

foto's volgen (internet is te traag :-)

  • 19 Januari 2014 - 12:10

    Simone:

    Helaas het einde van een mooi avontuur met een mooie mix van natuur, cultuur, vriendschap, bar-dancing en tropische dermatologie: Weer een herinnering voor het leven! Asante sana Lonneke en Pim voor alles

  • 19 Januari 2014 - 15:36

    Joke:

    Heerlijk om jullie prachtige verhalen te lezen en wat een leuke foto,s.
    Geniet, geniet, zelfs voor mij gaat het heel erg hard dus wat moet het dan voor jullie niet zijn.
    Veel plezier in Zanzibar en succes met de beklimming van de Mount Meru.
    lfs

  • 19 Januari 2014 - 19:11

    Corrie:

    Ondanks de drukte, toch weer tijd gevonden om berichten te plaatsen. Mooie herinneringen en nog veel leuke avonturen in het vooruitzicht! Geniet er van en groeten aan 'the boys'.liefs

  • 20 Januari 2014 - 17:00

    Jesse:

    Wat super om te lezen en wat super trots ben ik om een zus te hebben die dat zo maar even doet voor al die mensen op een congres, petje af meid. Je hebt echt nog geen idee wat voor een gave dingen jullie beleefd hebben door daarheen te gaan, hier is het leuk maar wij hebben niet zo'n cultuur, weer, natuur en dieren, niet minder mooi maar heel anders. Robin kent nu de leeuwen,giraffen en gnoe, spreek uit als grrrrrr hahaha hij oefent zich suf om Pim te zeggen en het lukt, lonneke gaat nog niet helemaal hahaha geniet nog lekker en vooral van dat Zanzibar (wat zou ik graag mee willen) over zes weken alweer hier, we hebben jullie heel erg gemist maar jullie bezoek heeft ons veel goed gedaan, nu mis ik je minder omdat ik steeds al die geweldige dingen lees, dat MOET super zijn.
    Pim en lon geniet nog en tot snel, dan boek ik meteen een avondje om al jullie mooie foto's te bekijken, liefs van ons, maar we missen jullie natuurlijk altijd. Xx

  • 23 Januari 2014 - 09:03

    Heleen:

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien! Geniet nog even van de laatste weken! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Moshi

Pim

Actief sinds 02 Sept. 2013
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 11617

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2013 - 28 Februari 2014

Moshi, Tanzania

Landen bezocht: